Zoekmachine optimalisatie wordt wereldwijd gezien als een zeer goede online marketing strategie omdat het effectief is. Hoewel de voordelen van Zoekmachine optimalisatie groot zijn hebben wij van Identri internet marketing hier een top 5 samengesteld.

 

Het digitale landschap is enorm veranderd de afgelopen jaren, maar zoekmachine optimalisatie blijft een zeer effectieve manier als marketing strategie. Hoewel er echt veel voordelen zijn van een goede zoekmachine strategie hebben wij een top 5 samengesteld om u te helpen begrijpen (of te herinneren) waarom zoekmachine optimalisatie zo goed is.

 

Verhoog verkeer: De top posities in de zoekmachines resultaten pagina’s krijgen een zeer groot deel van de impressies en de klikken. Dus als u in deze top posities staat kan u veel meer verkeer naar uw website krijgen. Zoekmachine optimalisatie zorgt er ook voor dat de focus ligt op het maken van informatieve inhoud voor uw bezoekers en de juiste zoekwoorden, titels, tags en meta omschrijving te gebruiken die weer zichtbaar worden in de zoekmachines. Door het optimaliseren van de tags en de omschrijving zorgt u voor een hogere klik door verhouding, wat weer zorgt voor een betere kwaliteit van bezoekers naar uw website.

 

Return of investment (ROI):Zoekmachine optimalisatie (SEO) geeft meetbare en traceerbare resultaten, los van of u nu een e-commerce of een andere website heeft, waardoor u dus geen zorgen hoeft te maken over de ROI. Zoekmachine Seo Rotterdamoptimalisatie diensten zoals Identri internet marketing kunnen bijna elk aspect van de gekozen strategie volgen, zoals: verhoging van plaatsing in de zoekmachine resultaten, verhoging van verkeer en conversie. De breed liggende analyses zorgen ervoor dat dat wij de strategie kunnen verfijnen en de demografische informatie en andere gegevens van individuen op uw website kunnen inzien en daar op in kunnen spelen.

Voor e-commerce webwinkels kunnen zoekmachine optimalisatie diensten, zoals Identri internet marketing, zien welke route bezoekers nemen om een bestelling te doen tot aan welk zoekwoord ze hebben gebruiken om op uw webwinkel te komen voor ze een aankoop doen. Voor andere websites kunnen wij uit de gegevens halen die ervoor zorgen dat ze meer conversie creëren door te kijken op welke pagina’s bezoekers veel zijn en hoe dat omgezet kan worden naar het ondernemen van acties zoals de contactpagina invullen etc. en dat te versterken in de zoekmachine optimalisatie.

 

Kosten effectief: Zoekmachine optimalisatie is een van de meest kosten effectieve marketing strategieën omdat het op potentiele kopers richt die al online actief aan het zoeken zijn naar uw product en/of dienst. De Zoekmachine optimalisatie strategie benaderd de bezoekers actief de aanbieder en dat scheelt in de kosten zeker als u het tegenover bijvoorbeeld strategieën als telemarketing waar de aanbieder de klanten actief benaderd. Het actief benaderen van klanten kan nog steeds een effectieve strategie zijn. Alleen de LEADS die daar uit voortkomen kosten gemiddeld 61% meer dan LEADS die voortkomen uit zoekmachine optimalisatie. Daarnaast is het voordeel van zoekmachine optimalisatie dat het gericht is op potentiele klanten die al gericht op zoek zijn naar het product en/of dienst die u aanbied. De bezoekers die door zoekmachine optimalisatie naar uw website zijn meer gerichte bezoekers dan veel andere marketing strategieën, waardoor het resulteert in een kosten effectieve oplossing voor veel bedrijven.
Verhoogde gebruiksvriendelijkheid : Door de inspanning die gemaakt wordt met zoekmachine optimalisatie om zoekmachinesmakkelijk te laten navigeren op uw website, helpt het uw bezoekers ook om makkelijker en gebruiksvriendelijker door uw website te gaan. Door zoekmachine optimalisatie door te voeren op uw website herorganiseren ze de website structuur waardoor de pagina’s makkelijker te vinden zijn en er makkelijker te navigeren is op uw website.

 

Merk zichtbaarheid: Top posities in zoekmachines zorgen ervoor dat die ook meer zichtbaarheid krijgen. Als uw website in deze top posities in de zoekmachines staan zet zich dat om naar meer publiciteit van uw merk. Daarnaast helpt het op de eerste pagina in zoekmachines op bepaalde zoekwoorden niet alleen om bezoekers uw merk te associëren met deze zoekwoorden, maar zorgt ook dat uw merk vertrouwen uitstraalt. Dit is omdat de merken die op de eerste pagina staan normaal gesproken gezien worden als de meest betrouwbare bedrijven. Dus hoe meer pagina’s u in hoge posities in de zoekmachines krijgt, hoe meer bezoekers uw merk associëren met de zoekwoorden.

Vindt u het interessant wat u leest? Neem dan contact op met Identri internet marketing om te informeren hoe zoekmachine optimalisatie uw merk en/of bedrijf verder kan helpen.